دریای هستی

 

 بر ماسه ها نوشتم

                                                   دریای هستی من

از عشق توست سرشار

                                                    این را به یادبسپار.






اشک

 

وقتی گریه میکنم جلوی اشکهام تو رو میبینم

                                     اشکهامو پاک میکنم تا کسی تو رو نبینه.



ما به هم نمی رسیم               مثل خورشیدوماه

تو تنت خاک بهشت    و        من پر از گناه

 

مثل ابرهای زمستان دلم از گریه پر

شیشیه نازک دل منتظر تلنگر

  

دوری

تقدیم باعشق به توکه بهترینی

 

می شه هیچ چیزو ندید روزهای مقدس و خوب و فدا کرد

اما عشق فریاد یک درد عمیق لبهای عشق و نمی شه

بی صدا کرد

غربت صدای گریم درد بی تو بودن.

بی صدا شکستنم صدای شعرهای من.

مثل خوشبختی تو دوری از من اما همیشه

سردی دوری تو از تن من دور نمی شه.

درد این فاصله ها من و به آتیش می کشه

توی خرمن سکوتم شعله های آتیش.







سیزده خط برای همه

سیزده خط برای زندگی

گابریل گارسیا مارکز

 

یک

دوستت دارم، نه بخاطر شخصیت تو،بلکه بخاطر شخصیتی که من در هنگام با تو بودن پیدا میکنم.

 

دو

هیچکس لیاقت اشکهای تو را ندارد و کسی که چنین ارزشی دارد باعث اشک ریختن تو نمیشود.

 

سه

اگر کسی تو را آنطور که میخواهی دوست ندارد به این معنی نیست که تو را با تمام وجودش دوست ندارد.

 

چهار

دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب تو را لمس کند.

 

پنج

بدترین شکل دلتنگی برای کسی آن است که در کنار او باشی و بدانی که هرگز به او نخواهی رسید.

 

شش

هرگز لبخند را ترک نکن،حتی وقتی ناراحتی.چون هر کس امکان دارد عاشق لبخند تو شود.

 

هفت

تو ممکن است در تمام دنیا فقط یک نفر باشی،ولی برای بعضی افراد تمام دنیا هستی.

 

هشت

هرگز وقتت را با کسی که حاضر نیست وقتش را با تو بگذراند،نگذران.

 

نه

شاید خدا خواسته است که ابتدا بسیاری افراد نامناسب را بشناسی و سپس شخص مناسب را.به این ترتیب وقتی او را یافتی بهتر میتوانی شکرگذار باشی.

 

ده

به چیزی که گذشت غم نخور،به آنچه پس از آن آمد لبخند بزن.

 

یازده

همیشه افرادی هستند که تو را می آزارند،با این حال همواره به دیگران اعتماد کن و فقط مواظب باش که به کسی که تو را آزرده،دوباره اعتماد نکنی.

 

دوازده

خود را به فرد بهتری تبدیل کن و مطمئن باش که خود را می شناسی قبل از آنکه شخص دیگری را بشناسی و انتظار داشته باشی او تو را بشناسد.

 

سیزده

زیاده از حد خود را تحت فشار نگذار،بهترین چیزها در زمانی اتفاق می افتد که انتظارش را نداری.






نگاهی دوباره........

بی قراریهای احساسم همه تقصیر توست

                                          انتهای این غزل را دیده ام تصویر توست

راز این عشق غریب وبی نشان همراز تو

                                     این چنین معشوق بودن هم بدان تقصیر توست

با دو صد نازوهیاهوآمدی درقلب من

                                            این سکوت ناب رؤیائی هم ازتدبیرتوست

سایه بان دیده ام ناز نگاه خسته ات 

                                           در نگاهت خرد گشتم نازنین تقصیرتوست

سهم من ازعشق تویک انتها دیوانگی ست

                                            میل دل براین جنون هم لذت زنجیرتوست

دفترشعرم پرازخط وخطوط عاشقی ست

                                               شاه بیت خط این دفترهمه تحریرتوست

حرف دل بس ناتمام و وصف تو نا کردنی ست 

                                                  هفت دریادرمیان شبنمی تفسیرتوست



دیروز تو را در میان ابرها دیدم، می خوستی برای کویر زند گیم باران باشی، تویک رویای ندیده ای، سربه دیوار مهرت می گذارم وپشت نرده های خیال یک آرزو آنقدر می نشینم وآنقدر می نویسم که بیایی.

بیا، اگر نیایی نهالهای جوان وجودم راچه کسی آبیاری خواهد کرد؟ کدامین دست نوازشگرموج گیسوانم رابه رقص خواهدآورد؟ زانوهایت رامی جویم که سربر آنها بگذارم وآغوش گرمت را که درآن آرام گیرم.فقط یک شب به خواب چشمان منتظرم بیا تا رویاهایم با تورنگ شادی گیرد.......

         هر چه کردم نشوم از توجدا بدتر شد               از دل ما نرود مهرووفا بدتر شد

         مثلا خواستم این بار موقر باشم                      وبه جای تو بگویم که شما بدتر شد

        این متانت به دل سنگ تو تاثیر نکرد                  بلکه برعکس فقط رابطه ها بدتر شد

       آسمان وقت قرار من وتو ابری بود                    تازه با رفتن تو وضع هوا بدتر شد

       چاره درد، دوا نیست که حال بد من                     بی توباخوردن داروودوا بدتر شد

       روی فرش دل من جوهری از عشق تو ریخت      آمدم پاک کنم عشق تورا بدتر شد

می بینی که هنوزبرایم بهترینی؟ می خواهم تفسیرت کنم، می خواهم عاشقان پاک را تفسیرکنم، چرا که خوب می دانی داغ عشقت رابه جان دارم. تورادوست دارم اما برای رسیدن به تو اشکی نخواهم ریخت، به تو گل سرخی هدیه نخواهم داد و هرگز نخواهم گفت که: دوستت دارم، اما بدان اگر این همه خدارا دوست دارم برای زند گیست، وزندگی رابرای عشق، عشق رابرای تووتورا به خاطر خود دوست می دارم چرا که اگرتو نباشی دیگر من هم نیستم......

فریاد می زنم که اگرعزت به قناعت است وذلت به طمع، ذلت عشقت رابه عزت دیگران نمی فروشم چون قناعت در عشق تو داشتن، بی معنی است.عشقت را فریاد بزن و بهار آشناییمان رابه تابستان محبت برسان اما هرگز طعم پائیز جدایی و زمستان اندوه را به کاممان نچشان. اگرروزی شنیدی که سلاممان بهانه است وعشقمان دروغی جاودانه باور نکن اما در این سخن تردید نداشته باش که آنکه صادقانه با تو درد دل می کند، های های گریه شبانه است.........................

   من از چشمان خود آموختم درس محبت را     که هرچه دل به یاد آرد به جایش دیده می گرید




 


نظرات 1 + ارسال نظر
هلن دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 15:25

عالیه دستت بی بلا پسر عجب مطالب مشتی جمع کردی مرسی از اینکه ازم خواستی نظر بدم به نظر من بهتر از این ؛خودشه!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد